Tema sju: Tio saker ni (kanske) inte visste om mig

2012-03-16 | 14:00:00
  1. Jag var duktig i matematik fram till jag började femte klass. Vad som därefter hände förblir nog ett mysterium.
  2. Jag var livrädd för dammråttor när jag var liten. De skulle äta upp mig, trodde jag. Märkligt att jag på senare dagar inte har utvecklat någon form av städmani kan tyckas.
  3. När jag var liten ville jag som stor bli clown. Det vill jag inte idag.
  4. Jag tycker verkligen inte om fötter. För att exemplifiera kan jag knappt (nyduschad!) ta i mina egna tår för att klippa tårnaglarna.
  5. När jag skall ta på mig ett par byxor, måste jag alltid börja med det högra benet först.
  6. När jag skall äta klementiner kan jag sitta med en klyfta i flera minuter och rensa denna ifrån, vad jag säger, "det ludna" (vita).
  7. När jag var liten trodde jag att det hette "manamysgröt" och "det bräker ner regn".
  8. Apropå språk, när jag var liten gick jag hos en talpedagog. Jag hade problem att bland annat uttala sj-ljud.
  9. Om jag får säga det själv är jag en jävel på röj, suduko och sökord.
  10. Jag kan vara extremt nojig, för att exemplifera kan jag få för mig att det skall stå en man i hatt eller med mask utanför våra fönster så fort det blir mörkt ute. Har jag nämnt att vi bor på andra våningen?

Kommentarer

NAMN
Kom ihåg mig

MAIL (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR


Trackback
RSS 2.0