Fika bör man, annars dör man

2012-06-21 | 19:51:30
Jesper har myntat följande;
"Vägen till ditt hjärta går via magen"

med antagande att mat gör mig nöjd och glad. Med andra ord, bjud mig på mat så tycker jag om dig (inte riktigt sant. Det krävs lite mer än så). Och några som har lärt mig det här med att fika är mina föräldrar. Vi brukar skämta friskt om att de fikar vart de än kommer (eller överallt och ingenstans om det skall vara). För att exemplifiera, idag när vi hälsade på mamma och pappa efter jag varit hos tandläkaren;

Mamma: Lite fika skall vi väl ha.
Jag: Jag får inte äta på en timme
Mamma: VA?! EN TIMME! MEN DU MÅSTE ÄTA. VI MÅSTE JU FIKA!

Drickan jag hade i munnen, ja, den hamnade snabbt i vasken.

Kommentarer
mamma
2012-06-22 | 10:51:15

Ja, din överskrift stämmer ju, eller hur - tandläkarbesök eller ej... KRAAAM


URL: http://katterochresor.blogg.se/

NAMN
Kom ihåg mig

MAIL (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR


Trackback
RSS 2.0