Tema tre: Mina föräldrar

2012-01-11 | 18:01:27

När någon frågar mig vem som är min förebild brukar jag svara att jag inte har någon förebild eller att kändisar är överskattade. Men nu vid närmre eftertanke, hur jag skall beskriva mamma och pappa, inser jag att jag ser upp till dem och att dem på så vis är mina förebilder.


För mig är mina föräldrar av absoluta världsklass. Vad som får mig att beundra dessa två människor är inte bara deras personlighet och egenskaper som enskild individ utan också vad de blir tillsammans - deras kärlek.

Jag beundrar dem för deras tro på kärleken. Jag beundrar dem för den kärlek de har visat och den kärlek de fortfarande hyser - inte bara till mig, deras nära och kära, utan främst till varandra. Hur de har vandrat sida vid sida och hållit varandra i hand genom motgångar och tårar, genom framgångar och skratt. För än idag kan jag se hur de tittar på varandra. Hur pappa ser på mamma, hur mamma ser på pappa efter 38 år tillsammans. Tack vare dessa fantastiska och kärleksfulla människor är jag övertygad om att evig kärlek finns.

Mina föräldrar är idag mina stöttepelare och bästa vänner. De är underbara människor som förtjänar det bästa. Och jag önskar att ni alla skulle känna dem för att se det jag ser hos dem. I mina ögon är de världens vackraste par.


Kommentarer

NAMN
Kom ihåg mig

MAIL (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR


Trackback
RSS 2.0