Tema fyra: Vad är kärlek?

2012-01-13 | 18:36:14
För mig symboliserar kärlek någonting vackert. Vackert men svår definierat.

Jag tror att kärlek inte är ett enkelt fenomen och att den aldrig kommer till att bli det. oavsett om kärlek förhåller sig till familj, vänner eller livspartner. Det finns inget facit som talar om vad som är rätt och fel.

Kärlek för mig är ömtlig. Den måste vårdas för att hållas vid liv. Den måste tas hand om. Den skall vara ömsesidig. Kärlek växer inte på träd och därmed inte heller någonting som skall tas för givet.

Men kärlek är också lycka. Positiv. Den skapar glädje, skratt och lust. Jag vill tro att kärlek försonar och skapar välmående.

En gnutta kärlek kan man leva länge på, men ständig kärlek lever man ett helt liv på.

Kommentarer
mamma
2012-01-13 | 20:24:53

Kloka ord.

Erica svarar
2012-01-14 | 00:35:57

Mamma: Huh, har du tid för detta nu? ;)


NAMN
Kom ihåg mig

MAIL (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR


Trackback
RSS 2.0