Sammanfattning 2011

2011-12-30 | 23:24:58
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Jag avslutade mitt första år av tre utav min utbildning.
- Jag, eller vi, semestrade i USA. Vi gjorde östkusten och besökte NY, Orlando och Miami. Bilder härifrån är tänkt att publiceras inom sinom tid.
- Jag, eller vi, besökte Hultsfredsfestivalen vilken var första gången för mig. Vi skulle egentligen besökt den förra året men blev snuvade på biljetter på grund av konkurs sades det och inga pengar fick vi tillbaka heller. I år fick vi gratis biljetter som kompensation.
- Jag, eller vi, besökte Gotland vilken också var första gången för mig. Vi lånade mamma och pappas "Skalman" och bodde i den en vecka på denna vackra ö.
- Jag, eller vi, provade att hugga/skulptera i sten. Också på Gotland.
- Jag tatuerade mig för andra gången. Tillägnat mina fantastiska föräldrar.
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger inga nyårslöften.
Vilka länder besökte du?
- Kanarieöarna (Spanien) i januari.
- USA i juni.
- Danmark i juli.

Däremellan har jag mellanlandat i England, så faktiskt har jag ju också besökt detta land i ungefär två timmar. Om jag nu skall vara småaktig.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

Jag kommer alltid, förhoppningsvis eftersom ordet alltid för mig är så pregnant och framtiden så diffus, minnas vilket datum som är vår årsdag. Aspekten vilken händelse jag, för att uttrycka, alltid kommer att minnas kan jag och vill jag inte svara på.
Vad var din största framgång 2011?
Att jag hann skriva klart en hemtenta under en oerhörd tidspress för att hinna njuta av tre dagar på SRF, för att dagen efter SRF avslut börja jobba, för att dagen efter det åka på semester i två veckor till USA, för att slutligen dagen efter vår hemkomst börja jobba igen - allt detta på mindre än en månad.
Största misstaget?
-
Bästa köpet?
- Flygbiljetterna till USA och således hela resan. Den ligger ohotad i topp.
Vad spenderade du mest pengar på?

Spontant vill jag påstå att jag spenderat mest pengar på kurslitteratur, men jag misstänker att det inte är sanningen.

Och här utelämnar jag att delge den analys jag har gjort vilken resulterade i en väldigt lång text om ingenting någonting.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att resa gör mig riktigt glad och lycklig. I övrigt har min sambo, familj och vänner gjort vardagen enklare att hantera.
Någon/några sång/sånger som påminner dig om 2011?

-
Hur tillbringade du julen?

Självaste julafton firades hemma hos svärföräldrarna tillsammans med Jespers bror och hans familj och deras mormor.

Juldagen tillbringade vi hemma hos mamma och pappa med faster och hennes sambo. Och annandag jul också hemma hos mina föräldrar tillsammans med morfar och farmor.
Blev du kär i år?

Om än ännu kärare.
Favoritprogram på TV?
Vänner, The Big Bang Theory, Vem kan slå Filip och Fredrik och Pengarna på bordet.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Som jag tidigare sagt; hata är ett mycket starkt ord som jag gärna inte använder mig av. Men ja, det finns två personer som jag tycker så innerligt illa om att jag inte längre förmår mig ens försöka vara trevlig mot dem.
Bästa boken du läste i år?

Edward Finnigans upprättelse av Roslund och Hellström.

I övrigt vill jag rekommendera Roslund och Hellströms böcker. De är fabulösa. Vidare vill jag också föreslå Lars Keplers böcker.
Största musikaliska upptäckten?

VIZA.
Något du önskade dig och fick?

Kärlek. Vänskap.
Något du önskade dig men inte fick?

Som fjolårets svar; "Som Prins Daniel sade: Störst av allt är kärleken."
Årets bästa film?

-
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Firade den på rockfestivalen tillsammans med kärleken, glada festivalkompisar och mamma och pappa. Även i år hade de ordnat tårta som vi faktiskt inte lyckades äta upp, vilken vi var vänliga att bjuda våra närmaste grannar på. De svarade med "Ät den inte! De har säkert pissat på den!".

Vilken käftsmäll i ansiktet vi fick där ja.
Saknade du någon?
Istället för att sakna någon och önska att relationen skulle varit annorlunda har en gammal kontakt tagits upp igen. Jag kan inte med ord beskriva hur han var en stor del av mitt liv tills vår vänskap fick en annan vändning. Nu har han återigen blivit en stor del av mitt liv och ingen kan vara gladare än jag för det (jo kanske han, men nej. Det är han inte).

Kommentarer

NAMN
Kom ihåg mig

MAIL (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR


Trackback
RSS 2.0